zondag 22 februari 2015

DIY: chocolate chip cookie jar

Hallo allemaal!

Vandaag heb ik voor jullie een superleuke en lekkere DIY/recept. Namelijk: een chocolate chip cookie jar. Morgen heb ik een feestje van een vriendin, en ik wilde haar een leuk en origineel cadeautje geven. Toen ik in de stad was, ging ik even kijken bij de HEMA, en daar zag ik een soortgelijke pot, om chocolate chip cookies mee te maken, voor 5 euro. Toen dacht ik : dat kan ik zelf ook! Hoe moeilijk is het? Niet! Als je benieuwd bent hoe ik zo een leuke pot heb gemaakt, en welk recept ik gebruik, kijk dan vooral even verder.
 
 
Om te beginnen: de pot. waar haal je die vandaan? Ik heb deze bij de action gekocht voor iets van 2 euro. Wat je ook kan doen, is bijvoorbeeld een appelmoes-pot gebruiken. Ook goed voor het milieu, een gerecyclede pot :). Het kaartje wat eraan hangt, komt uit het "flow  book for paperlovers" (een geweldig boek trouwens).
 
Het recept
 
De ingrediënten voor 12 heerlijke koekjes.
Onderstaande ingrediënten moeten in de pot.
  • 200 gram bloem
  • 0,5 theelepel zout
  • 4 gram bakpoeder
  • 175 gram lichtbruine basterdsuiker
  • Reep pure chocolade, 100 gram
Wat je er later nog bij moet doen:
  • 1 ei
  • 110 gram boter
Ik geef deze pot cadeau, maar je kan het natuurlijk ook voor jezelf maken, of in de keuken zetten, ook super leuk!
 
Bedankt voor het lezen van deze DIY/recept, en hopelijk heb je er wat inspiratie uit kunnen halen! Tot snel!
 
Liefs, ons
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat leuk dat je het zelf hebt gemaakt! Ik had toevallig zondag die pot van de Hema gekocht, die koekjes smaakten ook erg goed :)